BTM‘ye kabul aldıktan sonra BTM bünyesinde gerçekleştirilen eğitimleri de takip etmeye başladım. Selin KILIÇ tarafından verilen Satışın Sonsuz Yolculuğu başlıklı eğitime katıldım ve dinlerken aldığım notlardan aşağıdaki yazıyı oluşturdum, umarım faydalı olur. Selin Hanım çevrimiçi bir toplantı olmasına rağmen çok enerjik bir şekilde eğitimi interaktif bir şekilde tamamlamıştır, kendisine bir kez daha teşekkür ederim.
Arz-Talep Uyumu
Ürüne ihtiyacı olduğunu karşı tarafa hissettirmemiz gerekir. İhtiyaç olursa ürün satışı devam eder. İhtiyaç yoksa ürün satılmaz. İhtiyaç odaklı satışın sürdürülmesi gerekir.
Aday Müşterinin Önemi
Doğrudan ürünü satın almasa dahi, ürün tanıtımına maruz kalarak size satın alacak kişiye önerebilecek kişiler aday müşteri olarak değerlendirilebilir.
Bu konuda aşağıdaki paylaşım örnek gösterilebilir:
Satıcı değil Danışman olunmalı, Sabırlı ve Süreç odaklı olunmalıdır. Özellikle bir girişim ürünü satmaya çalışıyorsak çok daha sabırlı, bilgili ve süreç odaklı olmalıyız.
Eğitimin bundan sonraki kısımlarında çok not alamadım ama bazı önemli ekran görüntülerini aşağıya ekliyorum. Not: Sunum sahibi ekran görüntülerini alabilirsiniz dediğim için aldım, herhangi bir telif hakkı vb. sorun var ise iletişime geçilmesi halinde kaldırabilirim.
Ürünün değer piramidindeki yerinin iyi tespit edilmesi gerektiği ve müşteriye hangi özelliği üzerinden yaklaşılması gerektiğine değinildi:
Yalın Kanvas modeldeki Değer Önerisi ile Müşteri Segmentleri’nin birbirini karşılaması gerektiğini ve müşteri segmentlerinin asla HERKES olmaması gerektiği:
Hangi müşteri tipine, hangi metodlar ile yaklaşılmalıdır:
İzleme Tavsiyeleri:
Güney Kore dizisi Start-Up (2020)
Self-Made (2020)
Teşekkürler Selin KILIÇ 🙂