Nasıl ki her şeyin başı sağlık ise, internet üzerinden de her şeyin başı arama motorlarında üst sıralarda yer almaktadır. İşte tam bu noktada SEO yani Arama Motoru Optimizasyonu konusu gündemimize girmektedir. Her ne kadar arama motoru diye genelleştirsek de Google, pazarı domine eden en büyük oyuncu olduğundan olay Google’a kendimizi beğendirme süreci olarak da adlandırılabilir 🙂 Özellikle dijital pazarlamanın her geçen gün daha popüler olduğu günümüzde SEO ön plana çıkmaktadır.
SEO Nedir?
Search Engine Optimization (SEO) kelimelerinin baş harflerinden oluşan Arama Motoru Optimizasyonu kavramı bütüncül olarak bakılması gereken bir durumdur. Yani sadece içeriğe odaklanmak uzun vadeli bir başarı getirmez. Bütüncül SEO dediğimiz sürecin içerisinde aşağıdaki ana unsurlar yer almaktadır:
- Bütçe
- Web sayfasının yüklenme hızı
- Web sayfasının teknolojik alt yapısı
- Kullanıcıların web sayfasını kullanırken elde ettiği deneyim
- Web sayfasının güvenlik durumu ve SSL sertifikaları
- Web sayfasının güncel ve kaliteli içeriklere sahip olup, olmadığı
- Google üzerinden ücretli reklam verilip, verilmediği
- Sosyal medya hesaplarıyla ne kadar bütünleşik bir şekilde çalışılıp, çalışılmadığı
- Tam bu noktada etkili sosyal medya reklamcılığı için geliştirilmiş olan gerçek kişilerden takipçi, yorum ve beğeni satın alabileceğiniz ÇORAP Reklam uygulamasını mutlaka incelemenizi öneririz.
- Web sayfası içerisinde ve arama süreçlerinde yeniden pazarlama etkinliklerinin varlığı
- Sosyal medya siteleri üzerinden ücretli reklam verilip, verilmediği
Yukarıdaki maddelerin hepsini yapmak, her zaman mümkün olmayabilir. Önemli olan 360 derece bir SEO süreci için olabildiğince hazır olmak gerektiğinin bilincinde olmaktır.
Google sıralamayı neye göre yapmaktadır?
Bir arama kelimesi Google’a sorgu olarak gönderildiğinde, Google ilgili kelimeyle ilişkili olarak;
- Alaka düzeyi
- Yenilik düzeyi
- Popülaritesi
- Kelimenin Kullanım Türleri
başta olmak üzere yüzlerce parametreye göre karar vermekte ve bu algoritmanın nasıl çalıştığını net olarak açıklamamaktadır. Üstüne üstlük belli periyotlarda da geliştirerek/değiştirerek dev bir SEO pazarının oluşmasını sağlamaktadır.
Arama Motoru Sonuç Sayfası (SERP, Search Engine Results Page) Nedir?
Bir kelimeyi yazıp arattığımız zaman ekrana gelen sayfaya SERP yani arama motoru sonuç sayfası denir. Peki bu sayfadaki sıralamalarda nasıl yer alabiliriz. İşte bu yazının amacı, bu sayfadaki sonuçlar arasında ilk sıralarda yer almak için nasıl bir içerik üreteceğimizin belirlenmesidir.
SEO uyumlu kaliteli bir içerik nasıl üretilir?
Kullanıcının arama niyeti nedir?
Kullanıcı arama yaparken bir şey mi öğrenmek istiyor, bir şey mi satın almak istiyor, yoksa doğrudan sürekli ziyaret ettiği bir web sayfasına mı gitmek istiyor? Bu soruların cevabı nasıl bir içerik üretileceğinin şekillendirilmesi açısından önemlidir.
Başlık nasıl olmalıdır?
Arama niyetine cevap verecek benzersiz bir başlık seçilmelidir. 60 karakterdan daha uzun olmamalıdır. Hedef anahtar kelimeyi içermelidir. Kullanıcının ilgili sayfası ziyaret etmesini tetikleyici bir duygu verecek nitelikte olmalıdır.
Meta açıklaması nasıl olmalıdır?
SERP listesinde başlıkla beraber görünen kısımdır. 160 karakterdan daha uzun olmamalı ve hedef anahtar kelime ve türevinin 1-2 kere geçtiği açıklayıcı, benzersiz ve cazip bir açıklama olmalıdır. Tetikleyici ifadelere yer vererek, ziyaretçinin bağlantıya tıklamasını teşvik etmemiz gerekmektedir.
Tek düze bir içerik mi yoksa çeşitli bir içerik mi?
Ana başlıklar, alt başlıklar, listeler, paragraflar, resimler, alıntılar, bağlantılar (iç ve dış) içeren çeşitli bir içerik hazırlanmalıdır.
Adres (URL) nasıl olmalıdır?
Kısa, tamamen küçük harflerden oluşan, Türkçe karakterlerin yer almadığı, boşlukların yer almadığı, kelimelerin arasındaki boşlukların – (tire) ile ayrıldığı, okunması kolay bir yapıda olmalıdır.
H1 nasıl olmalıdır?
Benzersiz, ilgili sayfayı tanıtan, maksimum 70 karakter olan ve her kelimenin harfi büyük olan bir yapıda olmalıdır.
Resimler nasıl olmalıdır?
Dosya adı URL’deki özelliklere sahip, boyutu küçük, ALT etiketi doldurulmuş, içeriğe katkı sunan resimler olmalıdır.
Gövde/Özet nasıl olmalıdır?
Başlıktan hemen sonra yazının ne sunacağını kısa cümlelerle, birincil anahtar kelimeyi içeren ve birincil anahtar kelimeye yakın kelimeleri de içeren şekilde yapılandırılmış bir paragraf olmalıdır.
Alt başlıklar nasıl olmalıdır?
Kullanıcıların ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde hiyerarşik bir şekilde H2, H3, H4… şeklinde yapılandırılmalıdır. Google’daki ilgili aramalar analiz edilerek alt başlıklar o şekilde planlanabilir.
Vurgu nasıl yapılır?
Alıntı yaparak, kalın yaparak, italik yaparak vurgulanması gereken yerleri ön plana çıkarabilirsiniz. Ayrıca listeler kullanmak da tek düze bir yazı hazırlanmasını engelleyecektir.
Kaynak
Bu yazı bu adresteki video izlenirken alınan notların kişisel bilgilerimle harmanlanması sonucunda ortaya çıkmıştır.
Güzel bir yazı, arkadaşlarımla paylaştım.